Tuesday, July 19, 2011

ILMU INDAH JIKA DIMILIKI...~~



Okey..entry aku kali ini adalah mngenai kitab "kawaid al-lughoh arabiah"..
Aku cari punye cari...rupenye kitab ini jual di Mesir....atoooiiiiiii.....~~~
itu pown bertanyakn kepada pensyarah aku last week...
(~~dlm atie:ptot la xjmpe kitabnye...~~~)

~kitab asal pinjam dari maktabah~

so,aku ambil conclusion....utk photocopy je r..aku nie mmg mlas lw nk photocopy kt maktabah 2..lagi2,aku nie jenis xreti nk use alat 2 sbenarnye..pada dasarnye aku mmg malas..hehehe..fikir punye fikir...**ting..tingg..
apa lagi..aku capai telefon bimbit aku y di atas meja lalu aku menelefon buah hati intan payung aku..(~my mom my superrrrwomannn~)..
so,my mom pown datang into my college...kebetulan mase tu aku mmg xde kelas..aku bersyukur sgt2..sbb Allah Maha Mendengar keluhan di hati aku ini..mekaseh Ya Allah..aku bersyukur atas nikmatMu y telah Kamu turunkan kpd hambaMu y khilaf ini...


my mom suggested photocopy dekat UTM je sbb dekat dengan tempat my mom bkerja..lagi pown tbe2 je bos my mom call..ad urgent meeting..jadinye,my mom tngglkn aku dekat kedai photocopy and aku tnggu my mom abes meeting baru aku boleh kembali ke kolej aku..



Sementara aku mnunggu my mom ambil aku,aku baca buku mngenai feqh muamalat...my b,next week aku kne present bab tsebut..sementara baca,tbe2 tekak aku nie perit pula..terase ingin minum n makan somethng y ringan...aku pown singgah dekat cafe y berhampiran...selepas itu,my mom call nk hantar aku kembali ke kolej...hati berbunge-bunge bila buku y dicari sudah siap photocopy...alhmdulillah...syukur...>_<
~kitab y sudah di photocopy~





Duhai sang hati yang bernama makhluk di muka bumi ini

Gejolak yang membuncah memenuhi dada ini…
Bersama asa yang rindu mendalam…
Dari hamba yang berlumur dosa dan kealpaan…
Berharap dapat bersua dengan-Mu…
Wahai Rabbul`alamiin…

Dengan taubat ku berharap…
Kuatkan jiwa ini mendatanginya…
Kokohkan langkah kaki ini menempuhnya…
Azzamkan niat ini dalam mencapainya…
Ikhlaskan hati ini menjalaninya…

Aku rindu…aku rindu…aku rindu…
Rindu berjumpa dengan-Mu dalam SYAHADAH…
Rindu bersua dengan-Mu dalam IMAN…
Rindu bersama-Mu dalam TAUHID…
Rindu indahnya hidup dalam naungan redha-Mu…
Syariat ISLAM…Daulah ISLAM…Khilafah ISLAM

Duhai Allah yang tiada sekutu bagi-Mu…
Hantarkanlah kerinduanku ini…
Mudahkanlah…
Lapangkanlah…
Tuk raih cita-cita…
KEMULIAAN HIDUP DALAM ISLAM, ATAU
KESYAHIDAN DALAM PERJUANGAN

Aku berharap termasuk yang Kau hantarkan….
Redhai dan kabulkanlah…
Amien ya Alloh, ya Rabbal`alamiin…




No comments:

Post a Comment